Garantie en Retouren

Garantie

Heb je een product aangekocht bij Heevis.nl en blijkt het defect te zijn? Dat gaan we voor je oplossen. Een product moet die eigenschappen bezitten die voor normaal gebruik nodig zijn. Kortom: doen wat je er van mag verwachten.

Dat betekent dat een product, bij normaal gebruik, tijdens de verwachte levensduur geen gebreken mag vertonen. Blijkt een product niet aan deze verwachtingen te voldoen - met andere woorden: vertoont het een mankement - dan zal heevis.nl het product herstellen, of als dat niet mogelijk is, een vervangend, vergelijkbaar product te leveren. Indien ook dit niet mogelijk blijkt ontvang je het aankoopbedrag terug.   

Indien het product al langere tijd zonder problemen gebruikt is, wordt niet het gehele aankoopbedrag vergoedt. Bij reparatie geldt dat kosten zal berekenen als de levensduur van het product door de reparatie verlengd wordt.

Als het product 'niet normaal' gebruikt is of als er sprake is van normale slijtage dan geldt bovenstaande niet.  
 

Binnen hoeveel dagen mag ik een bestelling terugsturen?

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@heevis.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. 

Onder welke voorwaarden mag ik terugsturen?

Je kunt een product terugsturen wanneer het product aan onderstaande voorwaarden voldoet:

- Het product is verkoopbaar;
- Het product is compleet;
- Het product is in originele verpakking, voor zover mogelijk;
- Het product is niet speciaal voor jou gemaakt (maatwerk producten zoals: aquaria en terraria);

Let op: kleuren kunnen afwijken!

De kleuren van onze levende dieren (vissen/koralen/reptielen) op onze website kunnen afwijken van de daadwerkelijke kleur.
DIt heeft te maken met de kweek en afkomst van de dieren.
Ook heeft de kwaliteit van de camera en de omstandigheden waaronder verlichting invloed op de weergave.
Daarnaast is de kleurweergave op elke smartphone en monitor verschillend, ook het type beeldscherm en de kijkhoek heeft invloed op hoe je kleuren ziet.

Let op: informatie kan afwijken!

De informatie omtrent inhoud, specificaties en prijs die beschreven staat bij een product kan afwijken van andere webshop aanbieders of foutief weergegeven zijn door een "kennelijke vergissing" van de webshop.

Ook een beschadigd product mag retour gezonden worden. Heevis.nl kan in dat geval kosten in rekening brengen naar gelang de mate van de schade.  

Let op: Gelieve niet zelf een product 'herstellen' zonder toestemming van heevis.nl
Neem bij twijfel gerust contact op met onze klantenservice via de telefoon: 040-2510677 of e-mail naar: webshop@heevis.nl

Hoe kan ik een bestelling terugsturen?

U dient hiervoor het volgende formulier volledig in te vullen en samen met uw te retourneren product te verzenden naar:

Heevis
T.a.v.: Heevis.nl - Retouren
Schootsestraat 138
5616RH Eindhoven 

Wat kost een bestelling terugsturen?

Wanneer je zelf het pakket naar ons opstuurt, zijn de betaalde verzendkosten voor eigen rekening.

Voor tarieven kijk op: http://www.postnl.nl/tarieven/tarieven-pakketten/

Ik heb een verkeerd of een beschadigd product ontvangen, wat nu?

Wanneer je een verkeerd of beschadigd product hebt ontvangen, vragen wij om contact op te nemen met de klantenservice. We overleggen samen wat de beste oplossing is.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Wanneer een product retour gestuurd is, zullen wij uiterlijk binnen 14 dagen, vanaf de retourmelding, het bedrag op je rekening terugstorten. Hoe je je geld terugkrijgt, is afhankelijk van hoe je de bestelling betaald hebt.

- iDEAL: het bedrag wordt op je rekening teruggestort
- PayPal: het bedrag wordt op je PayPalrekening teruggestort
- Creditcard: het bedrag wordt teruggestort op je creditcardgerekening. Voor meer informatie, neem contact op met je creditcardmaatschappij
- Achteraf betalen: het bedrag wordt op je rekening teruggestort. Of indien nog niet betaald binnen 14 kalenderdagen wordt de aankoop ontbonden (meld dit wel bij de klantenservice, om aanmaning te voorkomen!). 

Kan ik een product ruilen in de winkel?

Alles wat je besteld hebt via heevis.nl kan je zonder problemen ruilen of terugbrengen in de winkel in Eindhoven. Ook hiervoor geldt dat deze producten voldoen aan de retourvoorwaarden.

Ik heb een klacht over een product of dienstverlening

De klantenservice is zowel per mail als telefonisch bereikbaar tijdens onze openingstijden. Wij zullen zo snel mogelijk, maar uiterst binnen drie dagen aan u terugkoppelen hoe we je klacht op gaan lossen.